چرا سلطه مردان بر زنان؟؟؟؟؟
ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:ظلم به زن, قوامیت مردان , سلطه مردان به زنان,, :: 20:51 :: نويسنده : ریحانه

 چرا سلطه  مردان بر زنان؟؟؟؟؟

 شبهه : در آیه 34 سوره مبارکه نساء گفته شده « الرجال قوامون علی النساء» یعنی مردان قوام و مسلط بر زنان هستند. همچنان که می بینید ،قرآن کریم صراحتا فرهنگ سلطه مردان بر زنان را ترویج می دهد و این آیه از بارزترین آیات از بین بردن حق زنان است.
جواب:
1.     واژه قوام در لغت عرب بر کسی اطلاق می شود که خود ایستاده است و دست دیگری را می گیرد تا او نیز بایستد و راحت زندگی کند . با توجه به این آیات قرآن که امنیت جامعه و اقتصاد خانواده را به مردان واگذار کرده، چنین به دست می آید که مردان در حقیقت کاری می کنند که زنان بتوانند در پرتو امنیت جانی و اقتصادی روی پای خود ایستاده و راحت زندگی کنند و این است معنی قوامیت مردان بر زنان که خداوند متعال مطرح می کند.
2.    قیوم یعنی کسی که ایستاده است و با مالی که از خودش خرج می کند، کمک تا فرد دیگری نیز ایستاده نگه دارد و در این امر ،از کسی کمک نمی گیرد ،قیومیت صفتی است که مخصوص خداوند است چرا که او غنی بالذات است و در هیچ امری از کسی کمک نمیگیرد همچنان که تمام عالم و هستی را نگه می دارد بدون آنکه از کسی کمک بگیرد «الله لا اله الا هو الحی القیوم»
سوال :در چه موردی مردان قوام برای زنان هستند؟
1 . امنیت جامعه        2. اقتصاد خانواده .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: